Sunday, November 14, 2010

Kenapa Baby & Geppy???

Posted by NoOr at 5:49 AM
Salam gembira...
Kenapa Baby dan Geppy yer?? Apa tu?? Ni la nama kucing kesayangan saya..Tak la comel sangat, tapi cukup kacak dan jelita jika dibandingkan dengan kucing kucing yang kat luar rumah tu..hihi..

Pengenalan
Pemilik nama Baby ni adalah seekor kucing Parsi betina. Bulunya bewarna kelabu, matanya kekuningan. Aku membeli Baby di sebuah Pet shop di Malim, Melaka. Awal awal lagi saya cakap mahu kucing jantan..Turun dari kereta, terus terpandang Baby, tauke kedai tu mengeluarkan Baby dari sangkarnya...Busuk...tapi manja..mungkin mengharapkan orang membelinya...Kasihan...
"Tauke, ni jantan ke betina?" tanyaku.."Oh ini ahhh, ini jantan lol", jawab tauke tu.. Hatiku mula gembira.." Ok la tauke, saya angkat ini kucing, sekali dengan sangkar, pasir, makanan dan apa apa lagi la untuk keperluan kucing ni". Ini memang kali pertama aku membela secara serius..Jadi memang tiada perkakas mahupun barang barang kucing di rumah. Selesai urusan jual beli..Balik rumah..Seronok.

* Ni gambar Baby masa baru beberapa hari di rumah. Kurus kering macam kucing terbiar..Nantikan gambar terkini Baby dengan bulu kembangnya setelah 5 bulan menjalani proses mencantikkan bulu..hehe..



Seminggu Baby Di Rumah = Tempat Baru

Sebagai kucing yang telah diasuh, tak susah menjaga Baby. Kencing berak semua di tempat yang di khaskan. Baby sangat manja dengan aku dan Yana merangkap MUMMYnya..hehe..Oppppsss lupa nak cakap, aku MAMAnya...Kami keluar kemana mana pasti membawa Baby sekali, kecuali di tempat yang ada tulis "Tidak di benarkan membawa haiwan peliharaan", terpaksalah tinggal Baby di rumah..pernah kami keluar..ermmm pergi tengok wayang, balik je menonton wayang terus balik rumah. Memang tak sabar nak tengok Baby..Masuk je rumah, Baby sudah menunggu depan pintu..Aku terus mendukung Baby, "Hai sayang mama, tunggu mama balik ye sayang?"..Tiada respon. Baby cuma menunduk ke bawah..Mengalih pandangan. Aku pusingkan kepala Baby, Ya Allah...matanya bergenang air mata....Baby menangis ke?? Kenapa?? Lapar ke? Tak mungkin, makanan dia masih banyak di dalam bekasnya...Baby menangis sebab ini lah pertama kali kami keluar meninggalkan dia sendirian dirumah...Kesian sayang mama ni..Ku pujuk Baby bermain bersama, tidak dihiraukan. Malam tu badan Baby tiba tiba panas dan mula bersin..Aku dan Yana sudah mula risau..Kenapa dengan Baby ni? Dia sakit ke? Nak buat apa ni? Kami membawa Baby ke kedai yang kami beli dia mula mula dulu sebab di situ juga ada menyediakan merawat kucing. Semasa dalam perjalanan, Baby dibalut dengan kain batik. Sejuk. Senyap je..Sakit sangat kot..Mummynya memandu kereta.Sesampai je di kedai tersebut, aku terus turun kereta dan berjumpa tauke kedai tersebut menceritakan keadaan Baby..Baby mula menggelupur, mencakar cakar badanku..Tak tahu kenapa..Baby sudah bertukar tangan. Tauke kedai mula memeriksa keadaan Baby..Baby menggelupur dan terus melompat ke arah ku. " Kucing ni mana ada sakit, sihat saja", tauke tu cakap...Ternganga sekejap aku dengan Yana...Tak sakit?? Hurmmmm... Baby Baby...Pandai sungguh...Break sekejap..Mengantuk..Esok kalau tak penat boleh sambung coretan ni lagi..

Mama dan Baby


Mama dan Mummy
                                                     


3 comments:

NoOr on November 14, 2010 at 6:42 AM said...
This comment has been removed by the author.
norkamayana on November 14, 2010 at 5:50 PM said...

HI MAMA, KALAU CERITA PASAL ANAK2 KITER YG CUTE TU, MMG X HABIS..HARI2 ADE JE KERENAH BARU DIORG BUAT... DIORG TU MENGGMBIRAKAN KITER SETIAP HARI KAN..

NoOr on November 15, 2010 at 4:17 AM said...

betul betul..mcm mane skit ati pun, tetap kena senyum jugak.

Post a Comment

 

Baby & Geppy is my life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez